21 Daag’n zonder klaag’n

10-05-2016

Getriggert door spreker Kevin Weijers tijdens een netwerk meeting van de KRW (Kring Raalter Werkgevers) heb ik gemeend hier een “Sallands” tintje aan te moeten geven.

Klagen is feedback geven op een situatie zonder de intentie te hebben er iets aan te veranderen.

Voor je nu denkt ‘dat heb ik niet nodig’, of ‘dat lukt me nog geen 21 seconden’, de regels van de 21 dagen niet klagen challenge zijn als volgt.

Je doet een armbandje om een van je polsen, en dan is het 21 dagen:

  • Niet klagen
  • Niet schelden
  • Niet negatief praten over iemand die er niet bij is

Breek je een van de regels. Bijvoorbeeld op dag 8. Dan wissel je het bandje van pols, en begin je terug op dag 0. De challenge is klaar als je een onafgebroken reeks van 21 dagen haalt.

Twee extra regels die Kevin heeft geïntroduceerd tijdens zijn challenge zijn:

  • Als je een discussie hebt of iets wel of geen klagen is, is het altijd klagen. Punt.
  • Je mag iets vervelends wel benoemen, als je direct met een oplossing komt.
    Voorbeeld: Ik stond vanochtend weer een uur in de file, dus ik ga morgen met het openbaar vervoer.

De challenge is bedoeld je bewust te maken van je klaaggedrag en het juist te veranderen. De laatste toevoeging stimuleert je na te denken over wat je anders kunt doen.\

Here we go…

Vragen en/of opmerkingen of een offerte aanvragen?